Masini neinscriptionate,radare legale.
Radarul montat pe autoturisme neinscriptionate este la fel de legal ca cel de pe masinile de Politie
Contestatiile depuse la judecatorie sunt pierdere de vreme, pentru ca doar aparatul trebuie sa indeplineasca anumite conditii, nu si masina.
De ani buni, la instantele din diverse judete apar contestatii la amenzile primite de soferi dupa ce au fost depistati de radar. Motivatia contestatiilor o constituie montarea aparatelor pe masini neinscriptionate „Politia“, deci, pentru inducerea in eroare a vitezomanilor. Din nefericire pentru cei care au proasta inspiratie de a se adresa instantei, au sanse de castig doar daca aparatul radar prezinta vreo neregula.
Nimic in lege despre masina
Legal, nu exista nici o specificatie legata exclusiv de masinile pe care se monteaza aparatul radar. Cu sau fara stiinta, oamenii legii au primit, astfel, o portita pe care au speculat-o si au inceput sa foloseasca tot mai des masinile neinscriptionate, bine ascunse printre autoturisme „civile”, dar cu „ochiul” vigilent. Initial, aparusera doar masini inmatriculate pe MAI, insa, pentru ca nu era absolut nimic ilegal, au aparut in trafic si masinile dotate cu radar care nu pot fi detectate decat daca se vede cascheta politistului. Explicatia oferita de reprezentantii SPR, care, de altfel, sta in picioare, este legata de contractele de leasing, care nu permit inmatricularea pe MAI decat dupa finalizarea platilor.
Multi soferi prinsi de radar au mers, bineinteles, in instanta, incercand sa obtina anularea amenzilor si, in unele cazuri, restituirea permiselor suspendate. Aici insa au avut parte de o mare surpriza. Potrivit legii, aparatul radar este singurul care trebuie sa detina anumite acte eliberate de metrologie, singurul act care „il leaga” de masina fiind un certificat pe care este trecut numarul acesteia. Nicaieri nu se stipuleaza ca masina trebuie sa fie inscriptionata cu insemnele Politiei sau sa fie inmatriculata la MAI, astfel ca toate contestatile au fost respinse, iar cetatenii care s-au crezut mai destepti ca legea au fost nevoiti sa plateasca si cheltuielile de judecata.
“Nu e ilegal, deci… e legal”
Am incercat sa aflam si pozitia politistilor pe aceasta tema si, lasand la o parte cateva raspunsuri extrem de acide oferite de unii ofiteri din SPR, am reusit sa aflam ce se afla in spatele acestor masini. „Practic, nu facem ceva iesit din comun. Daca un lucru nu este ilegal… inseamna ca el e legal. Nu este absolut nimic in neregula cu ele (radarele), atata timp cat se respecta litera legii. Poate ati observat ca, de ceva timp, nici macar nu mai exista celebrele inscriptii cu Politia Rutiera, astfel ca nici intre masinile inscriptionate nu se mai poate face o diferenta clara. Mai degraba soferii ar trebui sa respecte regulile de circulatie inainte sa gaseasca motive de contestat”, ne-a spus, sub protectia anonimatului, un angajat al SPR.
La Constanta nu exista contestatii
Comandantul SPR Constanta, comisar sef Constantin Dancu, este unul dintre sustinatorii ideii expuse mai sus. Acesta ne-a explicat ca, la Constanta, au existat 4 masini neinscriptionate, dar nici macar o singura contestatie. „La noi e sport national sa contesti procesul-verbal, insa, surprinzator, n-am avut nici una care sa fie pe acest motiv. Noi am avut 4 masini pe care le-am folosit in trafic, insa, dupa ce am primit noile autospeciale, am renuntat la doua dintre ele, iar doua le-am trecut pe misiuni speciale. Ele vor fi postate in zonele unde se fac depasiri periculoase si in cele ale trecerilor de pietoni si vor inregistra contraventiile comise de soferi, pentru a putea fi dovedite in instanta”, ne-a spus comisarul sef.
De asemenea, Constantin Dancu ne-a explicat si de ce o amenda primita in urma unei „fotografii” facute de un aparat radar este de necontestat. „Toate echipajele au asupra lor un certificat care atesta nu numai verificarile aparatului radar, ci si compatibilitatea acestuia cu masina pe care este montat, astfel ca o contestatie duce doar la prelungirea agoniei, pentru ca, la final, tot soferul va pierde!”…
Sursa: observator.ro
Leave a Reply